Privacybeleid.

 

Bijgewerkt op 30/06/2021

Bij DELTA DORE zijn wij ons bewust van het belang om de vertrouwelijkheid en integriteit van uw persoonlijke gegevens te waarborgen.

Daarom hechten wij veel belang aan de bescherming van deze gegevens, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Hieronder vindt u details van ons privacybeleid van de Delta Dore'ss internetsite (https://fr.deltadore.be/en https://nl.deltadore.be/).

Voor nadere informatie over de bescherming van persoonsgegevens kunt u ook terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit https://autoriteprotectiondonnees.be

1. Wie verwerkt uw gegevens?

De vennootschap DELTA DORE SA, met een kapitaal van 2.227.496 euro, gevestigd te Le Vieux Chêne - 35270 BONNEMAIN, ingeschreven bij het RCS van Saint-Malo onder nummer 897 080 289.

Hierna "DELTA DORE" genoemd,

DELTA DORE is verantwoordelijk voor de verzamelde gegevens voor alle ondernemingen van de Groep.

2. Waarom dit privacybeleid?

In dit privacybeleid wordt beschreven wanneer wij uw persoonsgegevens verzamelen, voor welk doel en hoe deze worden opgeslagen, ook wanneer u onze websites bezoekt die wij publiceren of anderszins contact met ons hebt.

Voor sommige van onze producten of diensten kan dit privacybeleid worden aangevuld met specifieke privacyregels, bijvoorbeeld voor de verwerking in verband met uw Smart Home-installatie met inbegrip van de Tydom-applicatie.

Ons privacybeleid kan worden gewijzigd naar gelang de wettelijke en reglementaire context en de aanbevelingen van de Gegevensbeschermingsautoriteit.

3. Waarom verzamelen wij uw gegevens?

DELTA DORE verzamelt en verwerkt persoonsgegevens op verschillende grondslagen, afhankelijk van het gebruik dat van uw persoonsgegevens wordt gemaakt. Onze verwerking is hoofdzakelijk gebaseerd op rechtmatige belangen en toestemming.

  • Rechtmatig belang

Het verzamelen van uw gegevens stelt ons in staat de goede werking van de Sites te verzekeren.

Het verzamelen van uw gegevens stelt ons ook in staat om te reageren op uw verzoeken en vragen met betrekking tot onze producten en diensten. Evenzo stelt het ons in staat om uw verzoeken tot uitoefening van uw rechten te verwerken wanneer u contact met ons opneemt via de formulieren op de Sites of een ander kanaal dat is ontworpen om uw verzoeken te verzamelen.

  • Rechtmatig belang en toestemming

Ten slotte worden uw persoonsgegevens verzameld en gebruikt om u kennis te laten maken met onze producten en diensten en om u de voordelen van onze oplossingen uit te leggen, via zogenaamde commerciële communicatie en prospectie.

  • Toestemming

Daarnaast is het verzamelen van sommige van uw persoonsgegevens gebaseerd op uw toestemming en stelt ons in staat om uw voorkeuren en gebruik beter te begrijpen, om onze commerciële aanbiedingen aan te passen aan uw behoeften en om u verbeterde diensten aan te bieden om uw gebruikerservaring te verbeteren.

Wij kunnen uw persoonsgegevens ook gebruiken voor onderzoek en statistische doeleinden. Indien nodig verwerken wij ze anoniem.

U kunt ervoor kiezen om ons bepaalde gegevens niet te verstrekken. In dat geval is het mogelijk dat u geen toegang hebt tot bepaalde inhoud, en/of dat u geen gebruik kunt maken van diensten of producten.

Wanneer u instemt met het verzamelen van uw persoonsgegevens voor de hierboven gespecificeerde doeleinden, wordt u ervan in kennis gesteld dat u uw instemming te allen tijde kunt intrekken en zo het verzamelen kunt stopzetten.


4. Welke gegevens verzamelen wij?

Wij zien erop toe dat alleen gegevens worden verzameld die noodzakelijk zijn voor het doel van de verwerking die wij uitvoeren.

In het kader van onze commerciële relatie verwerken wij hoofdzakelijk persoonsgegevens die ons in staat stellen met u als klant in contact te treden, d.w.z. gegevens die wij rechtstreeks bij u kunnen verzamelen. Meer bepaald verwerken wij de volgende declaratieve gegevens:

- Naam

- Voornaam

- E-mail

- Telefoon

- Inhoud van uw aanvragen

Daarnaast verwerken wij persoonsgegevens met betrekking tot uw browsen en gebruik van onze Sites, zoals gespecificeerd in het gedeelte "Cookie". In het bijzonder verzamelen wij de volgende gegevens:

- IP-adres

- Voorkeuren

- Verbindings- en navigatiegegevens

5. Wanneer verzamelen wij uw gegevens?

Uw gegevens kunnen met name worden verzameld:

  • Bij het gebruik van een formulier van welke aard ook op de Websites (bijv.: contactformulier, formulier voor het aanvragen van de uitoefening van rechten, inschrijving voor de nieuwsbrief, enz;)

  • Wanneer u contact met ons opneemt (bijv. per telefoon, e-mail, sociale netwerken...);

  • Wanneer u commentaar achterlaat (bijv.: forum, sociale netwerken, blog...): Bij het gebruik van live chat op de Websites.


6. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

DELTA DORE is verantwoordelijk voor het bewaren van uw persoonlijke gegevens zolang dit relevant en noodzakelijk is voor de activiteiten waarvoor ze zijn verzameld en in overeenstemming met de geldende regelgeving. Daarna wordt het gearchiveerd met beperkte toegang voor een verdere periode om te voldoen aan onze wettelijke en reglementaire bewaarplichten. Zodra deze archiveringsperiode voorbij is, worden uw gegevens gewist.

DELTA DORE kan de opslag van sommige van uw persoonsgegevens toevertrouwen aan onderaannemers (zoals onze hostingbedrijven), terwijl zij verantwoordelijk blijft voor deze gegevens. U kunt deze opslag bij onze onderaannemers weigeren door gebruik te maken van uw rechten en contact met ons op te nemen. In dat geval kan de toegang tot onze diensten beperkt zijn.

 

7. Wie ontvangt uw persoonlijke gegevens?

Uw verzamelde persoonsgegevens zijn toegankelijk voor de medewerkers van DELTA DORE, binnen de grenzen van hun functie, en voor haar onderaannemers.

De persoonsgegevens waarop dit privacybeleid betrekking heeft, kunnen worden verwerkt door de volgende interne afdelingen van Delta Dore:

  • de marketingafdeling, met name om de Producten en Diensten te verbeteren, om statistische analyses van het gebruik van onze Producten en Diensten uit te voeren of om u commerciële of prospectieve boodschappen te sturen

  • de dienst voor het beheer van de klantenrelatie, met name om u te begeleiden, u te helpen en op uw verzoeken in te gaan

  • de juridische dienst en de algemene directie in het bijzonder om onze verdediging te organiseren in het kader van een rechtsgeding of in het kader van een controle of procedure op initiatief van een controlerende instantie

Uw persoonsgegevens zijn ook toegankelijk voor de partnerbedrijven van DELTA DORE, zodat u ten volle kunt profiteren van de aangeboden diensten, op voorwaarde dat u toestemming hebt gegeven voor het doorgeven van uw gegevens. Wanneer wij uw persoonsgegevens op deze manier met derden delen, zorgen wij ervoor dat zij voldoende garanties bieden om passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om de naleving van de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming te waarborgen.

8. Wie zijn de onderaannemers van Delta Dore?

Om de Diensten te verlenen, maakt Delta Dore gebruik van de volgende onderaannemers:

  • Salesforce, voor klantenrelatiebeheer en bijbehorende verwerking;

  • MeilleurContact, voor call center, interactieformulieren en onze contact 'chat';

  • SquareSpace, voor de exploitatie vande Websites.

Deze verwerkers verwerken uw persoonsgegevens namens ons. Zij gebruiken uw gegevens in geen geval voor hun eigen doeleinden.
 

9. Worden uw gegevens buiten de Europese Unie doorgegeven?

Het is mogelijk dat de gegevens die wij verzamelen wanneer u onzeSites gebruikt, worden overgedragenaan onderaannemers die gevestigd zijn in landen buiten de Europese Unie, waarvan sommige mogelijk een minder beschermende wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens hebben dan binnen de Europese Unie.

In geval van dergelijke doorgiften zorgen wij ervoor dat de verwerking wordt geregeld door contractuele standaardbepalingen die een passend niveau van bescherming van uw persoonsgegevens waarborgen.

10. Hoe worden uw persoonsgegevens beschermd?

Als verantwoordelijke voor de verwerking verbinden wij ons ertoe alle noodzakelijke en nuttige maatregelen te nemen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens en de eerbiediging van uw persoonlijke levenssfeer, de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw gegevens te vrijwaren en met name te voorkomen dat onbevoegde derden toegang krijgen tot uw gegevens of deze kunnen wijzigen, bekendmaken of vernietigen.

Wij verbinden ons ertoe, in het bijzonder met de steun van de door de ANSSI gekwalificeerde bedrijven PASSI, de veiligheid, de integriteit, de kwaliteit en de vertrouwelijkheid te waarborgen van de informatie die automatisch wordt verzameld tijdens het bezoek van de sites. In die zin hebben wij gekozen voor het aangaan van sterke technologische partnerschappen, met spelers die over veiligheidscertificaten beschikken en wier veiligheidspraktijken regelmatig worden gecontroleerd. De bij deze operatoren afgesloten abonnementen garanderen beschikbaarheidspercentages en gegevensback-up- en -herstelfuncties die onze klanten beschermen tegen gegevensverlies en onderbreking van hun Diensten.

Fysieke toegang tot onze gebouwen is beperkt tot personeel en door ons gemachtigde personen.

Ons personeel is onderworpen aan strikte geheimhoudingsverplichtingen en elke werknemer heeft slechts toegang tot gegevens voor zover dat uit hoofde van zijn functie vereist is. Wij evalueren en upgraden deze beveiligingssystemen regelmatig. U wordt regelmatig op de hoogte gebracht van de ontwikkelingen met betrekking tot onze oplossingen en de werking ervan. U moet deze kennisgevingen accepteren om de nieuwste diensten en functies, alsmede beveiligingsfuncties te kunnen integreren.

10.1 Bescherming van minderjarigen

Het gebruik van de Websites en de middelen die voor dit gebruik ter beschikking worden gesteld, blijven onder de verantwoordelijkheid vallen van de personen die met het ouderlijk gezag zijn belast.

10.2 Verstrekking van uw persoonsgegevens

Wij kunnen persoonsgegevens bekendmaken indien wij daartoe wettelijk verplicht zijn.

Het is mogelijk dat wij sommige van deze bedrijven of activa moeten kopen of verkopen. In geval van verkoop, fusie, reorganisatie, ontbinding of een soortgelijke regeling kunnen uw persoonsgegevens deel uitmaken van de overgedragen activa.


11. Cookies

Wij gebruiken cookies om u in staat te stellen op de Sites te surfen en de functies ervan te gebruiken. Deze cookies stellen ons in staat feedback te krijgen over uw ervaring en u een optimale browse-ervaring te bieden, alsmede statistieken op te stellen die een constante verbetering van uw browse-ervaring mogelijk maken.

Met uitzondering van de cookies die strikt noodzakelijk zijn voor de werking van de Websites, zijn cookies onderworpen aan aanvaarding. De beschrijving van de verschillende gebruikte cookies is toegankelijk via de cookiebanner.

12. Welke rechten hebt u en hoe oefent u die uit?

12.1 - Recht op toegang, correctie, beperking en verwijdering

Overeenkomstig de Europese verordening betreffende de bescherming van persoonsgegevens heeft iedere persoon het recht om op elk moment toegang te krijgen tot zijn of haar persoonsgegevens, het recht om deze informatie te laten verwijderen, het recht om ze te corrigeren, het recht om de verwerking te beperken en het recht om algemene en specifieke richtlijnen vast te stellen waarin wordt bepaald hoe hij of zij wil dat deze rechten worden uitgeoefend na zijn of haar overlijden.

12.2 – Recht van bezwaar

De betrokkene heeft tevens het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens om legitieme redenen, alsmede het recht bezwaar te maken tegen het gebruik van dergelijke gegevens voor commerciële prospectiedoeleinden.

12.3 – Recht op gegevensoverdraagbaarheid

De persoon in het bestand heeft ook het recht op overdraagbaarheid van zijn of haar gegevens. De betrokkene heeft het recht de hem betreffende persoonsgegevens, die hij heeft verstrekt, in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machineleesbaar formaat te ontvangen en heeft het recht deze gegevens aan een andere voor de verwerking verantwoordelijke door te geven zonder dat DELTA DORE dit verhindert.

12.4 – Recht om een klacht in te dienen bij de Franse CNIL

Ten slotte kan de betrokkene, indien nodig, een klacht indienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit.

Daartoe kunnen zij per post of per telefoon contact opnemen met de autoriteit.

Als u op een mailinglist van DELTA DORE staat ingeschreven, kunt u zich uiteraard te allen tijde uitschrijven door uw identiteit aan te tonen en contact op te nemen met DELTA DORE, hetzij op het e-mailadres privacy@deltadore.com, hetzij per post op het volgende adres: Le Vieux Chêne - 35270 BONNEMAIN.

13. Toepassingsgebied en updates van dit privacybeleid

Dit privacybeleid is het enige dat afdwingbaar zal zijn totdat een nieuwe versie het vervangt.

Dit privacybeleid kan worden gewijzigd en wij behouden ons het recht voor om het op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving bij te werken of te wijzigen. U wordt daarom aangeraden het regelmatig te raadplegen.

Bovendien is dit privacybeleid alleen van toepassing op DELTA DORE. Onze Sites kunnen links bevatten naar andere sites die niet door ons worden onderhouden of gecontroleerd. Deze links houden niet in dat DELTA DORE deze sites goedkeurt of heeft gecontroleerd. Wij raden u aan rechtstreeks contact op te nemen met deze sites om meer te weten te komen over hun eigen privacybeleid.

14. Hoe kunt u contact met ons opnemen?

Indien u vragen, informatie of klachten heeft over dit beleid, kunt u als volgt contact met ons opnemen:

  • Per post door ons een brief te sturen naar het volgende adres:

DELTA DORE

DPO

Le Vieux Chêne

35270 BONNEMAIN